Pages

Thursday, March 17, 2011

Hati : Keras @ Lembut?

DAri kami mula kenal smp skg... skali pn dia xpnah b'kasar dgn aku, skali pn dia xpnah tengking atau marah2 aku... tapi aku??


.

Thursday, March 10, 2011

eM0 prEGGy mUMMy... :(


Smalam gurl2 gad0 ngn b0boy lg.... :( Gurl2 makin sensitip r skg neh.... Cmne nk bt ek?? Bukan gurl2 nih ngade2 ke ape ke... tp da tetiba sng em0... nk wat cmna... bkn bleh st0p2 dah.... mmg la bnda kcik je.... B0boy cuma kjut gurl2 bgun s0h bsuh kaki n cuci muka dulu sbl0m td0ww..... tp bila b0boy d0k kire bilang  1...... 2...... 3...... 4..... 5...... Huh! Tetiba plak gurl2 hangin... Mula la bgun td0 nk wat muka msam....


Emmm.... bla gurl2 wat muka trus b0boy da xley blah..... pastu......
mula la kluar ayt2 yg xspatutnya.... hurmmm....


"Bob0y tgur nt0k kbaikan gurl2 jgk...."
"kalaw gurl2 rsa b0boy xleh tegur gurl2 xpela..."
"Lpas ni b0boy xtgur dah...."
"Nt kalaw b0boy xde dah, "    <------- sedey sgt... :'(
"xde sp dah nk s0h gurl2 mandi, "
"nk s0h gurl2 makan, "
"s0h gurl2 cuci kaki sbl0m td0, "
"s0h gurl2 cuci muka,"
"s0h gurl2 mam ubt,"
"s0h gurl2 minum susu....."


s0ry ek b0boy.. :( gurl2 xda niat pn nk hangin2, nk marah b0boy sbb s0h gurl2 wat sume 2..... maybe sbb gurl2 tgh td0... bla kna kacaw mula la nk mrah.... s0ryyy....


.

Tuesday, March 8, 2011

Takraw



Boboy pegi blatih takraw ptg nih.... Dia da xbg aku ik0t...
:( dia ckp cian tgk aku t'td0 dlm kete tggu dia abeh men ptg smlam.... Ermmm... Hjung mggu ni da lawan KESKEP... dia men nt0k JPN..

....................................................................................................................................................

Bru xsat aku xsngja t'tgk senarai APC.... huhuhuhu... terharu gilerrr....
Mcm xpcya pn ada....
Rasa cm ada dkt taman bunga plak...

***   ***
*********
******
**
pape hal p0wn...
Aminnn....
Alhamdullillah....
Hehehe :)
Bahagia sgt!!


"Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya."

Thursday, March 3, 2011

Jiwa Kacaw...

Hurmmm.... tetiba rs lapar... call b0boy ingtkan nk pesan s0h blikan pape.. Baby da tendang2 da nie.... da sarapan da td tp rs cm lapar sesuatu plak... Prut ni da dk nyanyi2 dah nie.... bru pkl sblas stngah..... nk tunggu rehat pkl 1, adehhh.... Blh tahan ke ni???


Gurl2 call xsat Bob0y ckp b0boy pegi kep0ng ngn amat.... Erm, xgtaw kt gurl2 pn... :(


Tetiba rs cm xbest plak.... efek kmarin cuti sma k0t... Huh! bs0k kna pg HUKM lg...

Smalam test air kencing tuh +Ve gula plak... Doc tak0t kna kencing manis... Risaw gak aku, 2 laaa....mkn eskrem bnyk2 lg.... da msuk bln ke 7 nih tetiba +Ve gula 2+ plak.... Harap2 xde pape yg buruk la.... Sm0ga bby ni sihat...Arghhhh.... jiwa kacaw... Bnyak giler app0intment bln nih.. Jenuh nk amek cuti,mc etc.. Huahuahua.... ...


02.03.2011
04.03.2011
16.03.2011
30.03.2011


B0ringggggg....... lapar gilerrrr..... Tringat makanan je nihhhh....




Daging

Udang... fav aku!!

Telur Dadar Balut dengan Tuna!

Ermmm.... YummY!! Mables!!  Huhuhuhuhu....



Tuesday, March 1, 2011

Karangan Pendek

Seorang budak berusia 16 tahun dari New Hampshire memenangibiasiswa melanjut pelajaran ke Universiti Harvard setelah menang pertandingan membuatkarangan esei terpendek di dunia.


Soalan karangan ialah macam ini:

Write a concise essay with reference to all the following elements :

1.Religion
2.Royalty
3.Sex
4.Mystery

Jadi budak ni pun buat le satu karangan begini:


“My God,” said the Queen. “I’m pregnant. I wonder who the father is.”


Hehehe keempat2 elemen tu dah masuk kannnn....

Mutiara Kata



Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR.
Teman yang paling akrab adalah AMAL.
Pengawal peribadi yang paling waspada DIAM.
Bahasa yang paling manis SENYUM.
Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK.


Budak Pandai

Satu hari di dalam kelas...

Aminah adalah sorang budak pompuan yang malas dan tak pernah tumpukan

perhatian.

1 hari kat kelas agama,dia tido je cam biasa. Ustazah pun tanya
soalan

"Sape orang yang patut kita hormati dan sayangi?".

Takde sape jawab. Ada ar sorang budak laki kat belakang Aminah tu
jahat sikit.

Dia pun cocok bontot Aminah dengan jarum,Aminah pun menjerit "MAK!!"

Ustazah pun puji Aminah sebab bagi jawapan yang betol.

Aminah sambung tido balik.

Ustazah tanya lagi soalan.

"Sape pencipta alam dan segalanya?"

Budak tu cocok lagi ngan jarum,Aminah pun menjerit "YA ALLAH!!"

Sekali lagi ustazah puji dia sebab bagi jawapan yang betol.

Aminah sambung tido balik.

Pastu ustazah pun tanya lagi soalan.

"Apa yang patut sorang isteri ucapkan pada suami setiap kali sebelum
tidur?"

Budak tu cocok lagi.

Tapi kali ni Aminah bengang dan dia kata

"Ko cocok bontot aku pakai benda tu lagi siap!!"

Ustazah tu terus pengsan

IF I DIE TONIGHT


If I die tonight
You know we'll be alright.
Just smile for me.
 Reminisce the fond memories.
I spend the last day, I don't know.
Try to do a million other things.
Hoping somehow time will slow.
I guess what I'm trying to say is.
Take everyday like it was your last.
And work towards your dreams before you pass.
And have a blast while you're at it.
'Cos we don't know when we're gonna go.
So make the best of it.
Just keep it real to yourself.
And to all people, if y'all lost somebody before.
Remember they'll be to see you. Well,  

If I die tonight
I wonder where I'll be tomorrow.
Nobody cry, please push away the sorrow.
 Cos I have been. The best of boy.
The best of friends.
The best of mum and daddy's last son.
The best of anything

If I die tonight
Will I be forgiven. For all the people.
I've been slackin' with when i was livin'.
 Those who I've hurt their hearts.
Took advantage of and even lied to.
Hug you one last time for forgiveness.
Yea, I would like to

If I die tonight
Would you feel the loss.
Tomorrow would you dial my number by accident.
And then suddenly paused

If I died tonight
What would you think of my room.
When you see blue.
Wanted to clean it up this morning.
But then I never knew.
Your loss taught me not to take my friends for granted.
Misunderstandings gotta slam them quick.
Death you never plan it.
You're sorrowly missed down here.
Warwin rest in peace.
This too shall pass.
But our true relationship will never cease Love


I'm so s0rry, i never meant 2 hurt y0u...

Never Argue with A Woman

One morning, the husband returns the boat to their lakeside cottage after several hours of fishing and decides to take a nap.

Although not familiar with the lake, the wife decides to take the boat out. She motors out a short distance, anchors, puts her feet up, and begins to read her book. The peace and solitude are magnificent.

Along comes a Fish and Game Warden in his boat..

He pulls up alongside the woman and says,


'Good morning, Ma'am. What are you doing?'

'Reading a book,' she replies, (thinking, 'Isn't that obvious?')

'You're in a Restricted Fishing Area,' he informs her.

'I'm sorry, officer, but I'm not fishing. I'm reading.'


'Yes, but I see you have all the equipment.

For all I know you could start at any moment. I'll have to take you in and write you up.'

'If you do that, I'll have to charge you with sexual assault,' says the woman.

'But I haven't even touched you,' says the Game Warden.

'That's true, but you have all the equipment.
For all I know you could start at any moment.'

'Have a nice day ma'am,' and he left.  

Moral of the stori......   


Never argue with a woman who reads....
It's likely she can also think....


Gloves & Condoms

A dentist was getting ready to clean an elderly lady's teeth. He noticed that she was a little nervous, so he began to tell her a story as he was putting on his surgical gloves...

"Do you know how they make these rubber gloves?"
She said, "No."

"Well", he spoofed, "down in Mexico they have this big building setup with a large tank of latex and the workers are all picked according to hand size.

Each individual walks up to the tank, dips their hands in, and then walk around for a bit while the latex sets up and dries right onto their hands!  

Then they peel off the gloves and throw them into the big 'Finished Goods Crate' and start the process all over again."

She didn't laugh a bit.

Five minutes later, during the procedure, he had to stop cleaning her teeth because she burst out laughing.

The old woman blushed and exclaimed,  "I just suddenly thought about how they must make condoms!"

Penyelam Yang Hairan

Suatu hari seorang penyelam sedang melihat terumbu karang di dalam laut.

Pada kedalaman 8 meter, tiba -tiba dia melihat seseorang berada disampingnya. Dia sangat terkejut kerana orang tersebut tidak memakai peralatan menyelam.

Penyelam itu turun lagi sampailah ke kedalaman 15 meter. Sekali lagi dia terkejut melihat orang yang disebelahnya tadi masih mengikutinya. Penyelam itu turun lagi, sampai ke kedalaman 25 meter...orang yang tadi turut mengikutinya.

Penyelam makin hairan, dan dia mendekati orang tersebut sambil memberikan white board dengan pensilnya dengan tulisan: "Hebatnya kamu...bagaimana caranya sampai ke kedalaman ini tanpa memakai alat menyelam?"

Orang itu mengambil white boardnya dan menulis:
"Aku lemaslah...bodoh!"
 

Lawak Dalam Bas


Didalam satu bas diwaktu petang semasa ramai orang berebut-berebut untuk pulang ke rumah terdapat seorang gadis yang keadaanya agak resah sedang duduk berdepan dengan seorang lelaki jawa yang sedang berdiri berhimpit-himpit dengan penumpang yang lain. Memang kebiasaannya di waktu begini jalankan jem. Jadi bas tu tak dapat le bergerak dengan sempurna.


Gadis yang resah tu rupanya ..nak terkencing. Tetapi dia tak dapat turun sebab orang ramai dan bas tidak berhenti rumahnya pun jauh lagi. Tahan punya tahan last-last terkencing le sikit. Bila dia perasan dia pun buat-buatle buka handbag dan cuba mencari sesuatu .


Tanpa disedari Jawa didepannya dah perhatikan dia dengan agak lama juga.

Nak jadi cerita orang yang duduk sebelah gadis tersebut pun bangun sebab dah sampai. Jadi gadis tersebut pun alih le ke tempat tersebut kerana sit dia dah basah. Jadi Jawa ni pun nak duduk le. Bila dia tengok basah dia tanye kat gadis tersebut.

"Aduh bu..ngapa tempat ni basah ya"…

Jawab gadis tersebut "Ohh… tadi botol minyak wangi saya tertumpah. Saya cari tutupnya tapi tak jumpa. Dalam beg tangan pun tidak ada".

Jadi Jawa tu pun keluarkan le saputangannya dan lap sebelum duduk. Setelah duduk dia pun cium le saputangan tersebut untuk menghidu wangiannya. Bau-bau punya.. baru le Jawa tu tau rupanya air kencing sambil tersenyum Jawa tu jawab.."Lo…Kalau minyak wangi jenama ini..Kalau mau, saya ada penutupnya."…..

Gatey punya mamat jawa nieeee...

Tiada Duka Yang Abadi

Best sgt dgr lagu nie... mendayu-dayu je... Dengar skali dlm cte Kashaf Imani tuh trus rasa cm best je... Seb bek dkt ending cter tuh ada menti0n lagu nih 0pick yg nyanyi... klaw tak jenuh nk teka s0re sp la yg lmbut sgt nie.... Best!




Lirik Lagu Opick

Tiada duka yang abadi di dunia

Tiada sepi merantaimu selamanya

Malam kan berakhir, hari kan berganti

Takdir hidup kan di jalani

Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring

Hati yang rindukan cinta di jalan-Mu

Namun ku percaya hati meyakini

Semua akan indah pada akhirnya

Andai bisa ku mengulang

Waktu hilang dan terbuang

Andai bisa perbaiki s'gala yang terjadi

Tapi waktu tak berhenti

Tapi detik tak kembali

Harap ampunkan hamba-Mu ini

Waktu berputar rembulan dan matahari

Bunga yang mekar akan layu akan mati

Malam kan berakhir, hari kan berganti

Takdir hidup kan di jalani

Andai bisa ku mengulang

Waktu hilang dan terbuang

Andai bisa perbaiki s'gala yang terjadi

Tapi waktu tak berhenti

Tapi detik tak kembali

Harap ampunkan hamba-Mu ini

Andai bisa ku mengulang

Waktu hilang dan terbuang

Andai bisa perbaiki s'gala yang terjadi

Tapi waktu tak berhenti

Tapi detik tak kembali

Harap ampunkan hamba-Mu ini

Harap ampunkan hamba-Mu ini


video


Pejam celik pejam celik tup tup dah masuk bln March dah....
maknanya dah nk dkt dah due aku.... bs0k check up dkt HUKM :)
Huhuhu....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...